انتشار تصاویر جدیدی از سیستم عامل «ویندوز ۸»

در حالی که بسیاری از کاربران هنور بر سر دو راهی سیستم عامل ویندوز ۷ و ایکس‌پی مانده‌اند و هنوز رایانه خود را به ویندوز ۷ مجهز نکرده‌اند تصاویری از رابط کاربری جدید ویندوز ۸ به بیرون درز پیدا کرده است.

در این تصاویر اولین تغییری که جلب توجه می‌کند در صفحه ورود یا همان لاگین ویندوز است که کاملا با ویندوز ۷ متفاوت نشان داده است و دارای آبجکت‌های ساعت، تاریخ و روز است که کاملا با تصویر پشت صفحه تلفیق شده است و البته ما گزینه هایی کلاسیک مدیریت انرژی و قدرت شامل ShotDown، Restart وSleep  را هم مشاهده می‌کنیم.



رابط کاربری موسوم به روبان، اولین بار در آفیس ۲۰۰۷ معرفی شد و حالا در ویندوز هشت هم به چشم می‌خورد و آن‌طور که از تصاویر پیداست خود را در ویندوز اکسپلورر به خوبی نهادینه کرده است.



یکی از بهترین راه‌های استفاده از روبان، در زبانه‌های سازماندهی و ساختن قابلیت‌های بیشتر از طریق کلیک کردن بر روی زبانه مورد نظر در بالای منو است.

البته در این راه، روبان‌های پویا و داینامیک شامل ابزارهای تصویری و ذخیره‌سازی فایل بسیار بیشتر به کمک کاربر می‌آیند.

با منتشر شدن این تصاویر، به خوبی مشخص است که ویندوز ۸ تا چند صباح دیگر عرضه خواهد شد و شاید هم این تصاویر متعلق به سیستم عامل ویندوزی باشد که مایکروسافت فقط برای تبلت‌ها آن را در نظر گرفته است.


مانیتوری که از سیم برق خود باریکتر است !

مثل اینکه جنگ دنیای امروز تکنولوژی در بدست آوردن عناوینی چون ” کوچکترین ، باریکترین ، پر سرعت ترین ” و از این قبیل چیزهاست . اینکه مانیتور 2 سانتی متر قطر داشته باشد یا 3 سانتی متر شاید برای خیلی ها تفاوتی نداشته باشد اما خب برای شرکتها دست یافتن به قطر کمتر یعنی موفقیت . اینکه این کاهش قطر را در مواد اولیه مصرفی ضرب کنید ببینید به چه رقم تعجب بر انگیزی می رسید .



 شرکت دل باریکترین مانیتور خود را معرفی کرد .  این مانیتور 23 اینچی با ویژگی بک لایت LED جهت نشاط چشمان شما بعد استفاده بلند مدت از مانیتور است . علاوه بر این دارای یک آداپتور DVI به HDMI دارد که می توانید مانیتور خود را به HDTV داخل اتاق نشیمن یا پذیرایی وصل کنید و از نمایش صفحه بزرگتری برخوردار شوید .



جالب است بدانید که سیم برق این مانیتور ضخیم تر از خود مانیتور است . Dell S2330MX از نیمرخ 0,3 اینچ یعنی 0,75 سانتی متر است . البته هنوز رکورد بارکترین مانیتور که از آن شرکت ال جی است را نشکسته است . LG E2290V با 0.25 اینج از نیمرخ فعلا رکورد دار است .

هرچند هنوز قیمت آن مشخص نشده اما این مانیتور قابلیت های اولیه برای خرید را دارد : دکمه ها و پورتهای اتصال قابل دسترس با موقعیت صحیح ، طراحی زیبا و احتمالا قیمت مناسب .

راهنمای تنظیمات حفاظت از حریم شخصی در گوگل پلاس

احتمالاً همه گوگل پلاس را می شناسید. شبکه اجتماعی اختصاصی گوگل که چندی پیش در دسترس عموم قرار گرفت. با اینکه مدت زیادی از راه اندازی و ارائه عمومی این شبکه اجتماعی نمی گذرد، اما با استقبال خوبی از طرف کاربران مواجه شده است. در ابتدا، ورود کاربران به این شبکه اجتماعی مستلزم دعوتنامه بود. در عین حال افزایش سریع تعداد کاربران این شبکه اجتماعی ظرف مدتی کوتاه، آن را به یکی از رقبای اصلی فیس بوک تبدیل کرده است.

یکی از دلایل موثر در سرعت بخشیدن به شهرت و محبوبیت گوگل پلاس، بهبود چشمگیر تنظیمات پیش فرض برای رعایت حریم خصوصی کاربران است. همچنین راحتی و دسترسی آسان کاربران، برای تغییر در این تنظیمات نیز بر این مساله موثر بوده است. در کنار این خصوصیات، سیستمی که گوگل برای ورود کاربران به گوگل پلاس پیاده کرده، منجر به این شده که میزان کاربرانی که با نام مستعار وارد این شبکه اجتماعی می شوند به شدت کاهش داشته باشد. در این مطلب سعی شده با توجه به اهمیت «حریم خصوصی» برای کاربران شبکه های اجتماعی، به مقایسه آن با فیس بوک و همچنین چگونگی ویرایش تنظیمات حفظ حریم خصوصی کاربران در گوگل پلاس و شناسایی و بهره مندی از قابلیت های آن، پرداخته شود.

۱- حریم شخصی و حلقه های دوستان شما

2_2.jpg

 

حلقه یا Circleهای گوگل پلاس را شاید بتوان ساده ترین و بهترین راه برای سازماندهی لیست دوستان در همه شبکه های اجتماعی به شمار آورد. امنیت حریم شخصی، اطلاعات فردی، نوشته ها و تصاویر شما، به صورت مستقیم با نحوه مدیریت حلقه های دوستان تان بستگی دارد. به طور مثال، می‌توانید دوستانتان را با عنوان های مختلفی همچون اعضای فامیل، دوستان، همکاران و ... حلقه بندی کنید. برای این کار کافی است، نام آن فرد را با ماوس گرفته و داخل حلقه موردنظر بیندازید. به همین سادگی! اما نکات دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که لازم است از آنها آگاه باشید:

الف- حلقه های دوستان شما به صورت پیشفرض، برای دیگران غیرقابل رویت هستند.
اینکه شما چه حلقه هایی برای خود ساخته اید و کدام فرد در کدام حلقه شما قرار گرفته است، چیزی است که کسی غیر از خودتان از آن آگاهی ندارد. پس خیالتان راحت باشد. اگر دوست دارید، می توانید حتی یک حلقه تحت عنوان «دیوانه ها» ایجاد کنید و برای مثال آقا یا خانم رییس را در آن بگذارید!

ب- اینکه چه کسی چه پستی را می بیند، مدیریت کنید.
مهمترین نکته در گوگل پلاس این است که بدانید چه کسی را در کدام حلقه خود قرار می دهید. ممکن است رییس تان را همزمان با اینکه در حلقه «دیوانه ها» گذاشته اید، در میان همکاران یا حلقه «Work» هم قرار داده باشید. پس مسلماً باید حواستان را به هنگام انتشار یک پست جمع کنید و مراقب باشید که باید چه پستی را برای کدام حلقه یا افراد قابل رویت کنید و از دید کدام افراد پنهان نمایید.

تفاوت های حلقه های گوگل پلاس با دنبال کننده های توئیتر و دوستان فیس بوک
شاید برای بسیاری از افرادی که تازه با حلقه های گوگل پلاس مواجه شده اند، سیستم لیست دوستان در فیس بوک بسیار ساده تر و قابل فهم تر باشد. همچنین شاید به نظر این افراد، حریم شخصی نیز با نظام لیست دوستان در فیس بوک آسان تر مدیریت شود، اما نکات ریزی وجود دارند که لازم است در مورد حلقه ها در گوگل پلاس بدانید. چرا که این سیستم ترکیبی از کارکرد لیست دوستان در فیس بوک و سیستم دنبال کردن در توئیتر است.

در گوگل پلاس، سیستم حلقه ها همانند توئیتر عمل می کند. یعنی شما می توانید کسی را به درون یکی از حلقه های خود بیاندازید تا بتوانید فعالیت های او را دنبال کنید بدون آنکه شخص مورد نظر ملزم به دنبال کردن پست ها و فعالیت های شما باشد. این رویه با سیستم دوستی دوطرفه و نظیر به نظیر در فیس بوک متفاوت است و بیشتر به توئیتر شبیه است.

اما در طرف مقابل، شما در توئیتر نمی توانید توئیت های خود را از دید بخشی از افراد پنهان نمایید. مگر اینکه از گزینه Protect My Tweets استفاده کنید و به افراد خاصی اجازه دنبال کردن خود را بدهید. اما در گوگل پلاس -همانند فیس بوک- توانایی این را دارید که هر کدام از فعالیت های خود را به افراد یا حلقه هایی خاص، نمایش دهید. بدین ترتیب ممکن است کسانی باشند که در حلقه های شما قرار دارند، اما بسته به نظر و خواسته شما اجازه دسترسی به برخی از فعالیت های شما را ندارند.

با این توصیفات می توان فهمید که حلقه ها در گوگل پلاس، بسیار ساده تر و در عین حال کاربردی تر از مدل های دوستی در سایر شبکه های اجتماعی هستند. هر چند که این آش شله قلم کار گوگل ممکن است در نگاه اول کمی گیج کننده به نظر برسد.

برخلاف دیگر شبکه های اجتماعی، در گوگل پلاس می توانید خیلی راحت، هر پست را برای افراد خاص و منتخب به اشتراک بگذارید. این روند در فیس بوک تنها با انجام تنظیمات پیچیده ای در قسمت امنیت، امکان پذیر است. به طور مثال در گوگل پلاس اگر می خواهید ویدئویی به اشتراک بگذارید که فقط اعضای خانواده آن را ببیند در قسمت Share ، فقط حلقه خانواده یا نام افراد مشخص را تایپ می کنید. به این ترتیب، ویدئوی موردنظر فقط برای آنها قابل دسترس خواهد بود.

۲- حریم شخصی خود را در پروفایل گوگل پلاس کنترل کنید

3_0.jpg

ادامه مطلب ...

شکل قطعی آیفون 5 رونمایی شد!

  

 

رازداری کار سختی است و به خصوص آن هم در مورد چیزی که همه می خواهند در مورد آن بدانند. پس از رخداد نامناسبی که برای آیفون 4 رخ داد و نمونه آزمایشی مفقود شد و مشخصات آن لو رفت اپل سختگیریهایی بیشتر به عمل آورد. اقدام به تهدید و اعمال قانون کرد و کسانی که اقدام به لو دادن مشخصات آیپد 2 و اسمارت کاور در قبال دریافت پول کرده بودند را در شرکت فاکس کان که مسئولیت اسمبل آی پد را دارد و Catcher Technologies شرکت سازنده اسمارت کاور را به دادگاه کشید و به زندان انداخت.
با این اقدامات میزان نشتی اطلاعات فنی قبل از اعلام رسمی در مورد محصولات اپل کم شده است. اما بالاخره همه درها بسته نشده است و کماکان راه هایی برای دسترسی به این گونه اطلاعات وجود دارد. برای مثال لو رفتن ابعاد طراحی قاب آیفون 5 که اکنون در حال تولید انبوه است موجب لو رفتن مشخصات ابعادی آیفون 5 شده است.


 

 

این جزییات حدود سه هفته پیش منتشر شد اما اغلب افراد تا زمانیکه از تولید انبوه این قاب مطمئن نشدند آن را شایعه می دانستند. اما شکل فیزیکی آیفون 5 بر اساس ابعاد این قاب که از نوع سخت است و مانند قابهای ژله ای منعطف نیست و ابعاد دقیق از آن قابل اخذ است.
بر این اساس شکل آیفون 5 در نهایت این شکلی باید باشد. 

 

در واقع ابعاد دقیق به این شرح است:
عرض 6 سانتیمتر
ارتفاع 11 سانتیمتر
ضخامت در بالا 6.9 میلیمتر
ضخامت در پایین 5.4 میلیمتر

در واقع ضخامت بالای آیفون 5 کمی بیشتر از پایین آن است.

خوب با توجه به اینکه بر خلاف آیفون 4 شکل پشت شبیه به آیپد 2 است حدس زده می شود پشت آن آلومینیومی باشد اما برخی هم معتقدند که شیشه محدب و تراش خورده از همان جنسی که در ایفون 4 بود به کار رفته است. البته باید به خاطر داشته باشید لفظ شیشه به معنای شیشه عرف نیست. بلکه منظور یک پلاستیک بسیار سخت و پر شده با فیلرهای معدنی است که در عین سختی بسیار منعطف و نشکن است.

جالبترین جزء کار همان دکمه Home است که عریض شده است و ظاهرا”علاوه بر قابل کلیک و دابل کلیک بودن قابلیت شناسایی حرکت انگشت به سمت چپ و راست را مانند تاچ پد نوت بوک داراست که قرار است برای Gesture ها به کار گرفته شود. با جسچرها عملا”منتقل شدن به برنامه های دیگر در پس زمینه و رفتن به صفحه Home ساده تر می شود. در واقع نیاز شما به کلیک کردن روی دکمه Home کاهش می یابد.

صفحه نمایش هم به 3.7 اینچ رسیده و ه صورت عرضی لب به لب روی بدنه قرار گرفته است و حاشیه کمتری وجود دارد.

 

 

 

اگرچه ممکن است این هم شایعه دیگری باشد اما با توجه به اینکه منابع مختلفی آن را تایید کرده اند باید به واقعیت بسیار نزدیک باشد.