نه LCD ، نه LED ، فقط OLED !

مسلما با ورود تلویزیون‌های OLED به بازار،LCD و حتی LED به فناوری‌های درجه دو تبدیل می‌شوند. این تلویزیون‌ها به نازکی یک ورق کاغذ هستند و چند صد گرم بیشتر وزن ندارند.
نه LCD ، نه
 LED ، فقط OLED !


ال‌جی اعلام کرده است، نیمه دوم سال ۲۰۱۲ میلادی تلویزیون‌های ۵۵ اینچ OLED خود را روانه بازار خواهد کرد.
مسلما این پانل‌های بسیار شیک و مجلل قیمت ارزانی نخواهند داشت زیرا پانل‌های ۱۵ اینچ این شرکت، در حال حاضر در بازار با قیمت بیش از دوهزار و ۷۰۰ دلار آمریکا به فروش می‌رسند.

آن طور که مدیر تولید نمایشگرهای ال‌جی – کی‌وون یونگ سو – اظهار داشته، آنها قصد دارند با تولید تلویزیون‌هایی با اندازه متوسط، بازار تلویزیون‌های OLED را به دست بگیرند.
همچنین اضافه کرده، آنها بیش از اینکه به کمیت اهمیت دهند، کیفیت محصولات برایشان مهم است.

مسلما با ورود تلویزیون‌های OLED به بازار،LCD و حتی LED به فناوری‌های درجه دو تبدیل می‌شوند. این تلویزیون‌ها به نازکی یک ورق کاغذ هستند و چند صد گرم بیشتر وزن ندارند.

صفحه‌نمایش این تلویزیون‌ها را مجموعه‌ای از پرده‌های نازک از جنس مواد آلی تشکیل می‌دهد که بین دو رسانا قرار گرفته‌اند. این نمایشگرها از فناوری OLED - دیودهای آلی ساطع‌کننده نور- بهره می‌برند.
از آنجا که این دیودها (OLEDs) خودشان نور می‌دهند، به نور پشت ‌صفحه نیاز ندارند. به همین دلیل نیز نمایشگرهای OLED بسیار سبک، باریک و کم‌مصرف هستند.
از مزایای دیگر این نوع تلویزیون‌ها می‌توان به مواردی همچون درخشندگی بیشتر در مقایسه با سایر فناوری‌های نورپردازی از پشت، سرعت بالای بازسازی صفحه و واکنش سریع‌تر به تغییر سیگنال‌ها که باعث می‌شود این تلویزیون برای نمایش فیلم‌های سینمایی ایده‌آل باشد، مقاومت زیاد در برابر ضربه و چرخش‌های ناگهانی، کارایی بالا در دماهای مختلف و شرایط گرمایی نامناسب و مصرف پایین انرژی به علت عدم استفاده از نور پس‎زمینه اشاره کرد.

Asus ۹ Series Motherboard

شرکت اسوس به تازگی چند مدل مادربورد را بر اساس چیپ‌ست‌های 990FX، 990X و 970 شرکت AMD به بازار ارائه کرد.
محصولاتی برای آینده: Asus ۹ Series Motherboard



این مادربوردها که مجهز به سوکت AM3 هستند از آخرین پردازنده‌های این شرکت که تا مدتی دیگر وارد بازار می‌شود پشتیبانی می‌کنند.
ادامه مطلب ...

ابزار جدید گوگل برای محققان


ابزار جدید گوگل برای محققان



شرکت گوگل با راه اندازی ابزارهای رایگان جی.اس.سی در موتور جست و جوی انتشارات آکادمیک به محققان اجازه می دهد تا آمار ارجاعات را تحلیل کنند.


 شرکت گوگل ابزارهای رایگانی تولید کرده است که پژوهشگران را قادر می کند آمار ارجاعات را تحلیل کنند، شبکه های پژوهشی را مجسم کنند و داغ ترین حوزه های پژوهشی را دنبال کنند.

این سامانه ها برای دانشمندان و موسساتی جذاب هستند که نمی توانند از پایگاه هایی همانند وب او نالج (Web of Knowledge ) متعلق به تامسون رویترز و یا اسکوپوس(Scopus) متعلق به السویر( Elsevier) استفاده کنند.
گوگل اسکالر(Google Scholar) در سال 2004 به عنوان موتورجست وجویی برای انتشارات آکادمیک گشایش یافت و ماه گذشته خدمت Google Scholar Citation یا (GSC) را ارایه داد.
این خدمت به پژوهشگران اجازه می دهد تا پرونده ای شخصی بسازند و به همه مقاله ها در پایگاه داده گوکل اسکالر دسترسی داشته باشند.
این سامانه ها این توانمندی را ایجاد می کنند که هم تولیدات یک دانشمند و هم تاثیر کلی انتشارات آن ها مشخص شود .
این خدمت در حال حاضر آزمایشی است اما گوگل در نهایت آن را برای همه پژوهشگران ایجاد خواهد کرد.
از دیگر مزایای GSC پوشش کتاب ها به عنوان یک منبع پژوهشی مهم در علوم انسانی و مقالات به عنوان منبع مهم در حوزه های محاسباتی و مهندسی است .

عرضه هدست بلوتوث رنگی نوکیا BH-112


نوکیا هدست بلوتوث جدید BH-112 را معرفی کرد.


این هدست بلوتوث نسبت به لوازم جانبی سنگین و مناسب برای افراد اهل کسب و کار کمی بیشتر خودنمایی می‌کند. اما ظاهر بامزه این هدست از فناوری که در آن به کار رفته نمی‌کاهد.


هدست بلوتوث شیک BH-112 در 5 رنگ برجسته آبی، قرمز، سبز، مشکی و سفید به همراه گوشی‌هایی به رنگ دلخواهِ کاربران عرضه می‌شود. برای استفاده از این هدست مانند نوکیا J به هیچ تجربه فنی نیاز نیست. راهنمایی صوتی به کاربر کمک می‌کند تا هدست با گوشی ارتباط برقرار کند و هنگامی که باتری در حال تمام شدن است او را باخبر کند.


این شاهکار رنگارنگ با هر گوشی که به بلوتوث مجهز است کار می‌کند و از اتصال چندنقطه‌ای پشتیبانی می‌کند؛ به این معنی که می‌توان از آن با چند گوشی استفاده کرد؛ مثلا زمانی که کاربر یک گوشی برای کار و یکی برای استفاده شخصی دارد.

Nokia-Bluetooth-Headset-BH-112_groupsm-540x227.jpg

عمر باتری به اندازه 5 ساعت مکالمه مداوم و 150 ساعت استندبای است. این هدست با استفاده از آداپتر 2 میلی‌متری که در جهبه وجود دارد شارژ کنید. علاوه بر این، سه گوشی برای هدست نیز در جعبه بسته‌بندی به چشم می‌خورد. ابعاد نوکیا BH-112 گذشته از شکل مدورش 25×20×40 میلی‌متر است و تنها 8.1 گرم وزن دارد.


BH-112 از اواسط سپتامبر عرضه می‌شود و قیمت آن قبل از سوبسید و مالیات 24 یورو خواهد بود.

امنیت محصولات مایکروسافت بهبود یافته است؟

بنا به گفته کارشناسان،تلاش های مایکروسافت در راستای بهبود امنیت محصولاتش، دستاوردهای قابل قبولی به همراه داشته است.

امنیت 
محصولات مایکروسافت بهبود یافته است؟

شرکت کسپرسکی یکی از برترین تولیدکنندگاننرم‌افزارهای امنیتی در جهان، در گزارش اخیر خود اعلام کرد محصولات مایکروسافت از لیست «ده نرم‌افزار خطرناک» حذف شده است.

این امر به معنای بهبود امنیت در این محصولات می‌باشد.

بهبود عملکرد مکانیسم به‌روزرسانی خودکار ویندوز یکی از دلایل رویکرد جدید کسپرسکی اعلام شده است.

شرکت کسپرسکی در گزارش بدافزارهای فصل دوم سال جاری تاکید کرده که اکنون فقط محصولات اوراکل و ادوبی دارنده عنوان «ده نرم‌افزار خطرناک» هستند.

اوراکل سازنده نرم‌افزار محبوب جاواست و نرم‌افزار فلش ادوبی نیز شهرتی جهانی دارد.

در گزارش کسپرسکی آمده از این ده آسیب‌پذیری امنیتی، هفت مورد آن درAdobe Flash Player مشاهده شده است.

از سوی دیگر خبر می‌رسد هکرها نیز اقدامات مایکروسافت در راستای ایمن‌سازی محصولات آن را مورد ستایش قرار داده‌اند.

این در حالی است که امنیت پاشنه آشیل محصولات مایکروسافت به شمار می‌رود و انتشار اخباری از وجود حفره‌های امنیتی و نقاط ضعف نرم‌افزاری در محصولات مایکروسافت نه تنها امری عادی است بلکه گویی کاربران به شنیدن آن عادت کرده‌اند!

به ویژه مرورگر مایکروسافت موسوم به اینترنت اکسپلورر شدیداً از ضعف امنیت رنج می‌برد و کاربران این مرورگر در معرض انواع حملات سایبری قرار دارند.

بر اساس این گزارش، Chris Paget یکی از مدیران شرکت امنیتی Recursion Ventures در این خصوص می‌گوید:امنیت مایکروسافت به یک سوژه جوک تبدیل شده است و سیستم عامل ویندوز پر است از باگ‌های امنیتی که هکرها آنها را برملا کرده و در کنفرانس‌هایی مانند بلک هت مورد استهزا قرار می‌دهند.

این کارشناس در بخش دیگری از سخنانش با «چشمگیر» خواندن تلاش‌های مایکروسافت در راستای ایمن‌سازی محصولاتش، امنیت را یک فرایند دانست نه یک محصول.