واکنش علی اکبر استاد اسدی به انتشار فیلم رقصش در رختکن!



 بعد از سال ها فیلمی از رختکن تیم ملی بعد از بازی با آمریکا در جام جهانی 1998 منتشر شد که در آن علیرضا منصوریان آواز می خواند وعلی اکبر استاد اسدی از خوشحالی می رقصد.

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: « بازیکنان خیلی تحت فشار بودند، بعد از پیروزی در این بازی از خوشحالی نمی دانستند چه کار کنند.»

من چیزی یادم نمی آید.می دانید چند وقت از آن روزها گذشته است؟ حالا فقط من می رقصیدم؟

 

* بله. همه خوشحال بودند ولی فقط شما می رقصیدید؟

- خوب در آن بازی ما خیلی تحت فشار بودیم و بازیکنان خیلی استرس داشتند. بازی ها در آن زمان سیاسی شده بود و به ما گفته بودند باید بازی را ببریم و به همین دلیل بعد از برد همه خیلی خوشحال بودند.

 

* چه کسی از همه بیشتر خوشحال بود؟

- فکر کنم احمدرضا از همه خوشحال تر بود.او خیلی خوب بازی کرده بود و بعد از بازی از خود بی خود شده بود.

 

* ولی مثل شما نمی رقصید؟

- یادم نیست او در رختکن چه کار می کرد.

 

* بازیکنان دیگر چه کارهایی انجام می دادند؟

- من فقط یادم هست که خیلی خوشحال بودند.  جالب است که ما انتظار داشتیم آمریکایی ها با ما رفتار بدی بکنند ولی آنها خیلی با ما با احترام برخورد کردند. حتی بعد از بازی به رختکن ما آمدند و این برد را تبریک گفتند. بعضی از بازیکنان ما هم بعد از بازی پیراهنشان را با آمریکایی ها عوض کردند.

 

* در رختکن بازیکنان به هم چه می گفتند؟

- همه می گفتند اگر آلمان را ببریم می توانیم به دور بعد صعود کنیم.

 

* واقعا امید داشتید که آلمان را ببرید؟

- بله. ما می توانستیم بازی را ببریم ولی جلال طالبی، سرمربی تیم ترسو بود وگرنه می توانستیم بازی را ببریم.

تصاویرشگفت‌انگیز جدیدترین انفجارخورشیدی

    

 

دانشمندان سازمان رصد دینامیک خورشید که از سازمانهای ناسا محسوب می شود این تصاویر را با جمله " انفجار بزرگ اکنون در خورشید رخ می دهد" منتشر کرده اند.

ناسا اعلام کرد: تشعشعات یا فوران های خورشیدی انفجارهای بزرگی هستند که در سطح خورشید صورت می گیرد که میزان گرمای آن به میلیونها درجه می رسد و انرژی حاصل از آن به اندازه یک میلیارد مگاتن تی ان تی است.
مقامات سازمان رصد دینامیک خورشیدی اظهار داشتند: این تشعشات انفجاری در امتداد لبه شرقی خورشید رخ داد و طی آن میزان قابل توجهی از پلاسمای خورشیدی از آن خارج شد.
 

 


  فضانوردها قدرت تشعشع خورشیدی را با سه حرف C، M و X بیان می کنند.
تشعشعات کلاس C ضعیف ترین رویدادها، طوفانهای کلاس X قوی ترین انفجارهای خورشیدی
هستند و تشعشع دیروز به عنوان کلاس M ثبت شده که در اندازه متوسط قرار می گیرد. 

براساس گزارش اسپیس، این تشعشع خورشیدی دیروز در ساعت ۱۷:۴۵ به وقت گرینویچ رخ داد

دانشمندان سازمان رصد دینامیک خورشیدی این تصاویر را منتشر کرده اند

دانشمندان سازمان رصد دینامیک خورشید همچنین فیلم این تشعشع را که از آن با عنوان M۱.۷ یاد می شود را نیز منتشر کرده اند
چنین انفجارهایی معمولا به تشعشعات خورشیدی نسبت داده می شود، این مورد یک تشعشع متوسط بود و جهت آن به سمت زمین نبود   

 

 

فرزاد مجیدی: فرهاد تعصب خود به استقلال را نشان داد

     

  

 

فرزاد مجیدی پس از واکنش برادرش در دیدار تیم های پرسپولیس و الغرافه، گفت: برادرام یک استقلالی است و با بوسیدن پیراهن آبی تعصب خود را به این تیم نشان داد.  

 

 

 

'فرزاد مجیدی' در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: هیچ وقت فکر نمی کردم روزی برای تماشای دیدار پرسپولیس به ورزشگاه آزادی بیایم و امروز نیز تنها برای دیدن عملکرد برادرم(فرهاد مجیدی) در ورزشگاه حاضر شدم.

وی در خصوص حرکت فرهاد مجیدی پس از دریافت کارت قرمز اظهار داشت: فکر نمی کنم برادرم کار اشبتاهی کرده باشد. ما استقلالی هستیم و باید همواره تعصب خود به این تیم را نشان بدهیم.

  

  

مجیدی گفت: فرهاد مجیدی به دلیل اینکه تا به حال چهار گل به پرسپولیس زده است به هواداران پرسپولیس که به وی اعتراض می کردند عدد چهار را با دست نشان داد.

وی گفت: فوتبال حرفه ای است و از این مسایل در آن به وجود می آید و معتقدم فرهاد امروز کار اشتباهی مرتکب نشد.

گفتنی است، فرهاد مجیدی در دیدار تیم های پرسپولیس و الغرافه که با تساوی یک بر یک به پایان رسید پس از دریافت کارت قرمز از داور، پیراهن آبی خود را بوسید و به هواداران پرسپولیس عدد چهار را با دست نشان داد.

خودروی سه گانه سوز

  

 خودرویی که با نیروهای خورشید، باد و الکتریسیته فعالیت می کند .

 

  

شاید بسیاری از ما با شنیدن نام خودروهای نمونه خورشیدی و یا برقی تصور کنیم که تنها تعدادی از کمپانی های معتبر اتومبیل سازی در کشورهای غربی این گونه از خودروها را ساخته ویا بتوانند تولید کنند. در این میان شرکت " صنایع اتومبیل سازی شانگهای " در کشور چین اقدام به طراحی یک خودروی نمونه با عنوان " برگ " کرده است. خودروی مذکور دارای یک سقف سبز رنگ و شبیه به برگ است.
 اما برگ مذکور تنها یک سقف برای این خودرو نیست. این سقف در حقیقت یک صفحه باطری های خورشیدی است که انرژی الکتریکی لازم برای حرکت این این خودرو را فراهم می کند.
 نکته جالب در مورد صفحه خورشیدی این خودرو این است که این صفحه خورشیدی به صورت هوشمند در زمان تابش آفتاب به سمتی که بیشترین تابش را داشته چرخیده و شروع به جذب نور می کند.

  


 در حرکتی جالبتر که به منظور مبارزه با آلودگی هوا انجام شده است ، سقف خورشیدی مورد نظر به گونه طراحی شده است که می تواند عملیات فتوسنتز را که در گیاهان صورت می گیرد را انجام دهد.
در این پروسه صفحه مورد نظر گاز CO۲ موجود در هوا را گرفته و اکسیژن پس می دهد. اما در بخشی دیگر اگر کمی دقیقتر به چرخ های این اتومبیل نگاه کنید با پره های سبز رنگی بر روی چرخ ها رو به رو می شوید.
 
 


 این پره ها به منظور زیبایی بر روی این چرخ ها نصب نشده اند و بلکه به عنوان پره هایی برای جذب انرژی بادی و تبدیل به انرژی الکتریکی استفاده می شود . ترکیب این سه انرژی پاک و همچنین قابلیت " فتوسنتز" موجود در پنل خورشیدی روی سقف خودرو باعث می شود تا این خودرو یکی از پاک ترین خودروهای جهان بوده و حتی به پاک تر شدن هوا نیز کمک کند.
شرکت سازنده اعلام کرده است که این خودرو برای ورود به بازار در سال ۲۰۳۰ در نظر گرفته شده است.