Droid Incredible گوشی شرکت htc با ۴۸ گیگابایت حافظه



برای این گوشی هوشمند پردازنده دوهسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتزی در نظر گرفته شده است


شرکت HTC هنوز گوشی هوشمند Vigor خود را به صورت رسمی معرفی نکرده و در این میان منابع آگاه طی روزهای گذشته اخبار فراوانی پیرامون آن منتشر کرده‌اند که احتمالا این گوشی با نام Droid Incredible HD وارد بازار می‌شود.



به نقل از دیروید-لایف، یکی از کارمندان شرکت مخابراتی وریزون گزارش داده است که گوشی هوشمند Vigor احتمالا از ماه آینده با نام Droid Incredible HD وارد بازار می‌شود و بنابراین دو محصول یاد شده را می‌توان یک گوشی هوشمند دانست.

بر اساس اخباری که تاکنون در مورد این محصول منتشر شده است، این گوشی هوشمند با نمایشگر لمسی بزرگی با کیفیت WVGA عرضه می‌شوند که تصاویر در آن با کیفیت ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل به نمایش درمی‌آیند.


این گوشی هوشمند حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی دارد که همراه با کارت حافظه ۳۲ گیگابایتی عرضه می‌شود و نخستین محصول تولید شده در شرکت HTC است که همراه با ۴۸ گیگابایت حافظه داخلی به دست کاربران می‌رسد.

برای این گوشی هوشمند پردازنده دوهسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتزی در نظر گرفته شده است و از دیگر امکانات آن می‌توان به رم یک گیگابایتی، دوربین دیجیتالی ۸ مگاپیکسلی، دوربین دوم ۲ مگاپیکسلی برای برقراری تماس‌های تصویری و سیستم صوتی پیشرفته Dr.Dre اشاره کرد.

خرید شرکت Handster توسط Opera

اپرا تولیدکننده مرورگری به همین نام، شرکت Handsterرا که در زمینه طراحی و تولید پلتفرم های فروشگاه های نرم افزاری فعالیت می کند، خریداری نمود .
اپرا شرکت Handster را خرید


شرکت نروژی اپرا که بیشتر به دلیل تولید مرورگرهای اینترنتی معروف است، یک شرکت فعال در حوزه تولید فروشگاه های نرم افزاری به نام Handster را خریداری کرده است.

شرکت Handsterسرویس هایی به اپراتورها و سازندگان پلتفرم ها از جمله LG، MTS، شرکت سوئدی اریکسون، شرکت چینی هواوی و Alcatel-Lucent ارائه می نماید.

جزئیات مالی این قرارداد اعلام نشده است.

شرکت Handster که از یک کتابخانه مستقل و بزرگ آندرویدی برخوردار است، با بهره گیری از سرویس های مربوط به مدیریت محتوا و ابزارهای توسعه دهنده،می تواند به رونق فروشگاه نرم افزاری اپرا کمک کند.

در واقع این معامله باعث می شود اپرا از یک سازنده مرورگر، به شرکتی تبدیل شود که قادر است در حوزه سرویس های همراه نیز خدمات کامل و یکپارچه ای ارائه نماید.

فروشگاه نرم افزاری اپرا ویژه تلفن های همراه که Opera Mobile Storeنام دارد، برای دسترسی به همه پلتفرم های موبایلی راه اندازی شده و در آن نرم افزارهای رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

اکنون این فروشگاه مجازی برای کاربران بیش از ۲۰۰ کشور در سراسر دنیا قابل دسترسی است.

بر اساس این گزارش، پلتفرم Handster علاوه بر سیستم عامل آندروید از جاوا، سیمبین، ویندوز موبایل، بلک بری و همچنین نت بوک و تبلت ها نیز پشتیبانی به عمل می آورد.

دستگیری هکر سامانه ارسال پیامک


ماموران انتظامی استان اصفهان فردی را که با هک و دسترسی غیر مجاز به یکی از سامانه های مخابراتی ، اقدام به ارسال انبوه پیامک کرده بود، شناسایی و دستگیر کردند. 
 رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی هک و دسترسی غیرمجاز به سامانه یکی از شرکتهای فنی مهندسی و ارسال انبوه پیامک و تعداد زیادی پیامک تبلیغاتی از طریق این سامانه به تلفن همراه شهروندان و دادخواهی مسوولان این شرکت موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

سرهنگ حسین زاده افزود: با جمع آوری و مستندسازی شواهد الکترونیک جرم ، سامانه اینترنتی مربوط به صورت فنی و پلیسی بازنگری و مشخص شد متهم 29 ساله در اولین اقدام چندین هزار پیامک تبلیغاتی به مشترکان همراه اول در شهر اصفهان ارسال کرده است.

راهنمای نصب تصویری لینوکس پارسیکس


در این مقاله می‌خواهیم راهنمای کامل و گام‌به‌گام نصب پارسیکس گنو/لینوکس را با یکدیگر مرور کنیم. پارسیکس یکی از بهترین توزیع‌های ایرانی لینوکس است که کاربران و طرفداران زیادی نیز یافته و برای کارهای دسکتاپ و سروری توصیه می‌شود.
در وهله اول پیشنهاد اکید من مبنی بر استفاده از جدیدترین نسخه پارسیکس را در نظر داشته باشید. پس از اینکه سیستم خود را با پارسیکس بوت کردید، روی آیکون نصب پارسیکس در دسکتاپ یا از مسیر Applications > Parsix  برنامه نصب کننده پارسیکس را اجرا کنید.
در اولین گام، پس از اجرای برنامه پیامی مانند تصویر زیر، نمایش داده می‌شود. در این پیام نسخه برنامه نصب‌کننده آمده و همچنین اعلام شده که خطاها و اشکالات یا پیشنهادات خود درباره این برنامه نصب‌کننده پارسیکس را می‌توانید به bugs.parsix.org ارسال کنید.



پس از زدن کلید OK،  به مرحله‌ نشان داده شده در تصویر زیر می‌رسید. در این مرحله شش گزینه پیش روی شماست:


  • با انتخاب گزینه اول می‌توانید یک نصب جدید را آغاز کنید که در ادامه شرح داده خواهد شد.
  • اگر نسخه‌های قبلی پارسیکس را روی سیستم نصب کشده دارید، می‌توانید با انتخاب گزینه دوم پارسیکس نصب شده قبلی خود را به کمک پارسیکس کنونی به‌روز کنید.
  •  اگر از قبل پارتیشن‌های مخصوص نصب با فرمت‌های لینوکسی (ext2،ext3،ext4 و ....)‌ روی هارددیسک سیستم نساخته باشید، در حقیقت فقط همین گزینه برای شما نمایش داده خواهد شد. اما در هر صورت می‌توانید پیش از آغاز نصب پارسیکس دستی هم به پارتیشن‌بندی دیسک سخت خود بکشید.
  • اگر مراحل نصب پارسیکس را از قبل ذخیره کرده‌اید یا می‌خواهید پارسیکس را روی تعداد زیادی سیستم مشابه نصب کنید، می‌توانید با انتخاب این گزینه و بارگذاری فایل پیکر‌بندی نصب از انجام کارهای تکراری نصب پرهیز کنید و پارسیکس را به صورت خودکار روی تعداد زیادی سیستم و به دفعات زیاد نصب کنید.
  • گزینه پنجم نیز برای ذخیره مراحل و فرآیند نصبی که در حال انجام هستید، استفاده می‌شود.

اگر گزینه اول یا پنجم را انتخاب کنید وارد مراحل پیکربندی نصب می‌شوید؛ با این تفاوت که با انتخاب گزینه اول، پس از پیکر‌بندی نصب آغاز می‌شود اما با انتخاب مرحله پنجم فقط تنظیمات شما ذخیره خواهند شد و عملیات نصب آغاز نخواهد شد.

با Next زدن وارد مرحله بعدی که انتخاب پارتیشن مورد نظر برای نصب پارسیکس است، می‌شوید. توجه کنید که فقط پارتیشن‌های مخصوص لینوکس موجود روی هارددیسک شما در اینجا نمایش داده می‌شوند و تمامی پارتیشن‌های شما نمایش داده نخواهند شد. در این صورت احتمال بروز اشتباه در فرمت کردن یک درایو دیگر شما به صفر می‌رسد.



پس از انتخاب پارتیشنی که برای نصب پارسیکس در نظر گرفته‌اید، وارد مرحله بعدی شوید. در مرحله بعد باید انتخاب کنید که مایل هستید پارتیشن home/ که داده‌های شخصی شما را نگه‌ می‌دارد را در یک پارتیشن جداگانه نگهداری کنید یا می‌خواهید تمامی داده‌های شما و پارسیکس در یک پارتیشن نگهداری شوند. حالت اول گزینه بهتری است اما اگر یک پارتیشن لینوکسی روی هارددیسک خود دارید، گزینه NO را انتخاب کنید.



اگر گزینه جدا سازی پارتیشن‌های / و home/ را انتخاب کنید، در مرحله بعدی که در تصویر زیر نشان داده شده است، باید یک پارتیشن لینوکسی دیگر برای ذخیره فایل‌های شخصی‌تان در آن انتخاب کنید.



سپس فایل سیستم مورد نظر برای فرمت کردن پارتیشن لینوکسی‌تان را انتخاب کنید. معمولاً این انتخاب می‌تواند گزینه پیش‌فرض، Ext4 باشد که این گزینه نیز پیشنهاد می‌‌شود.



در مرحله بعدی نام کامل خود را وارد کنید.



سپس نام کاربری مورد نظر خود برای این کاربر را مشخص کنید.



در این مرحله باید رمز عبوری برای کاربری که در مرحله قبل تعیین نمودید، انتخاب کنید.



سپس یک رمز عبور برای کارهای مهم و مدیریتی سیستم وارد کنید.



در مرحله یکی به آخر یک نام برای کامپیوتر خود انتخاب کنید. این نام می‌تواند برای صدا زدن کامپیوتر شما در شبکه استفاده شود.



در آخرین مرحله هم باید انتخاب کنید که بارگذار بوت شما به چه صورت نصب شود. فقط در صورتی که یک کاربر حرفه‌ای و قدیمی‌تر لینوکس هستید، گزینه Partition  را انتخاب کنید. در غیر اینصورت  MBR گزینه مناسب شماست. البته یک مشکل قدیمی که شناسایی نشدن ویندوز اکس‌پی نصب شده روی سیستم است، ممکن است شما را اذیت کند. در صورتی که MBR را انتخاب کردید و پس از ریستارت کردن کامپیوتر خود فقط گزینه پارسیکس در منو وجود داشت و امکان ورود به ویندوز (اکس‌پی یا 7 یا...) وجود نداشت، منتظر راهنمای رفع این مشکل که به زودی روی سایت قرار خواهد گرفت، باشید.



پس از انتخاب مکان نصب بارگذار بوت پارسیکس و عبور از این مرحله  فهرستی از تنظیماتی که شما طی این چند مرحله انجام داده‌اید، برای تایید نهایی توسط شما نمایش داده می‌شود. این فهرست را با دقت بخوانید و در صورتی که همه چیز مرتب و مطابق نیازها و خواسته‌های شما بود، Next کنید تا نصب پارسیکس آغاز شود.



تصویر زیر فرآیند نصب پارسیکس را نشان می‌دهد.



نصب پارسیکس بسته به سرعت درایو نوری شما حدود ده دقیقه طول می‌کشد. پس از آن سیستم دو بوق کوتاه برای شما می‌زند که نشان دهنده نصب موفقیت‌آمیز پارسیکس است.



در روزهای آینده مقالاتی تکمیلی برای کار با این توزیع لینوکس روی سایت قرار خواهیم داد.




دانلود نسخه 32 بیتی Parsix 3,7 با حجم 948 مگابایت


دانلود نسخه 64 بیتی Parsix 3,7 با حجم 961 مگابایت


VOIP

VOIP



یکی از مواردی که روز به روز توجه بیشر و بیشتر بهش جلب میشه صرفه جوییه . این صرفه جویی چه از روی توجه و دلسوزی باشه ، چه به خاطر ترس از بالا رفتن هزینه ها یا اتمام منابع ، در هر صورت به خاطر کمک به محیط زیست ، نتیجه رضایت بخشی داره . یکی از مصداقهای صرفه جویی میتونه استفاده چند منظوره از وسایل و تکنولوژیهای موجود باشه .
VOIP (Voice Over Internet Protocol) که در فارسی از اون با عباراتی مثل تلفن اینترنتی ، تلفن آی پی ، تلفن پهن باند و امثال این یاد میکنن ، فناورییه که به شما اجازه میده ارتباط تلفنی رو به جای خطوط تلفن عادی ، بر روی بستر شبکه های کامپیوتری ، مثل اینترنت ، برقرار کنید . تو این فناوری بر خلاف فناوری تلفنهای عادی که صدا به شکل امواج آنالوگ بر روی سیمهای تلفن منتقل میشن ، صدا در مبدا توسط یه مبدل آنالوگ به دیجیتال ، به سیگنالهای دیجیتال تبدیل شده و توسط شبکه اینترنت تا مقصد ارسال میشه . سپس در مقصد یه مبدل دیجیتال به آنالوگ بسته های دریافتی رو مجدداً به سیگنال آنالوگ صدا تبدیل میکنه . تبدیل صدا از آنالوگ به دیجیتال ، علاوه بر اینکه انتقال اون روی بستر شبکه رو ممکن میکنه ، اقدامات دیگه ای مثل فشرده سازی رو هم برای ما فراهم مقدور میکنه .


با VOIP و ساختار عملکرد اون آشنا شدیم . اما ببینیم استفاده از VOIP به جای تلفن عادی مزیتی هم داره ؟
در خطوط تلفن عادی ، وقتی که ارتباطی بین مبدا و مقصد برقرار میشه ، عملاً خط ارتباطی بین این دو نقطه اشغال میشه . بنابراین به هر میزان که صحبت کنید ، باید هزینه اشغال کردن اون خط رو به اپراتور مربوطه بپردازید . در حالی که در فناوری VOIP چون ارتباط با استفاده از زیرساخت اینترنت برقرار میشه ، عملاً چیزی به اسم اشغال شدن خط ارتباطی به اون معنی نداریم . پس به عنوان اولین تفاوت ، میشه به هزینه پایین تر فناوری VOIP نسبت به تلفن عادی اشاره کرد .
تفاوت بعدی به تعداد طرفین مربوط میشه . در تلفن معمولی چون ارتباط بین طرفین از طریق یک جفت سیم برقرار میشه و به هر طرف این سیم یک مشترک متصله ، پس ارتباط 2 نفرس . اما با استفاده از VOIP این محدودیت از بین میره و این امکان وجود داره تا هر کسی که به اینترنت متصل باشه ، به این ارتباط 2 نفره اضافه بشه .
تفاوت جالب دیگه ای که میشه بهش اشاره کرد ، امکان برقراری ارتباط تصویریه . خطوط تلفن عادی به دلیل محدودیتهایی نظیر پهنای باند کم ، در حالت عادی تنها امکان رد و بدل کردن صدا رو دارن . در حالیکه در ارتباط اینترنتی فارغ از نوع تکنولوژی ارتباطی ، امکان دستیابی به پهنای باند بالا وجود داره . بنابراین ارتباط های برقرار شده از طریق فناوری VOIP میتونه تصویری باشه و در زمان مکالمه تصویر طرف مقابل رو هم ببینید .
با مزایای VOIP آشنا شدیم . اما اگه همه چی به همین جا ختم میشه ، پس چرا تا به امروز این فناوری نتونسته سیستم تلفن عادی رو از دور رقابت خارج کنه ؟
این موضوع که VOIP نتونسته سیستم تلفن عادی رو کنار بزنه و جایگزینش بشه چند علت داره . دلیل اول اینه که در ارتباطات درون شهری هزینه سیستم تلفن عادی هم پایین و ارزونه . بنابراین علیرغم هزینه پایین تر VOIP نسبت به تلفن عادی ، در مورد ارتباطات درون شهری که بخش عمده ی ارتباطات تلفنی رو تشکیل میدن ، بحث هزینه موضوعیت چندانی نداره .
دلیل دوم ، نیاز فناوری VOIP به یه ارتباط اینترنتی خوب و مطمئن با پهنای باند مناسبه . این ارتباط در هر جایی در دسترس نیست .



دلیل سوم ، تاخیر در ارسال و دریافت صداست . این تاخیر دو علت عمده داره . علت اول به مسیری که سیگنالهای صدا باید طی کنن مربوطه . از اونجا که بسته های اطلاعاتی در محیط اینترنت از مبدا تا مقصد راه دور و درازی رو در پیش دارن ، انتقال صدا در فناوری VOIP با تاخیر انجام میشه . علت دومی که باعث تاخیر در ارسال و دریافت صدا میشه ، مدت زمان لازم برای تبدیل سیگنال از آنالوگ به دیجیتال و فشره کردن اون در مبدا ، و برعکس این عملیات در مقصده . این تاخیر مشابه اون تاخیریه که در استفاده از کارتهای تلفن بین المللی وجود داره .
به همه این دلایل باید بحث های امنیتی رو هم اضافه کرد . در استفاده از فناوری VOIP ، نگرانی هایی بابت سرقت اطلاعاتی و استراق سمع هم وجود داره . چرا که بر خلاف سیستم تلفنهای عادی ، در اینجا بستر ارتباطی ، یعنی شبکه اینترنت در سراسر دنیا گستردس و این خودش یه تهدید امنیتیه .
اگر چه به خاطر جوان بودن تکنولوژی VOIP و وجود مشکلاتی از این دست ، این فناوری هنوز اونطور که باید و شاید گسترش پیدا نکرده ، اما در آینده نزدیک با رفع مشکلات موجود و بهبود وضعیت اینترنت و شبکه های ارتباطی ، بیشتر از گذشته شاهد استفاده از این فناوری خواهیم بود . 
دور از ذهن نیست که در آینده ، به جای زوج سیمهای مسی خط تلفن ، یه کابل شبکه یا فیبر نوری پشت در خونه ها بیاد که نه تنها تلفن اینترنتی ، بلکه امکانات دیگه ای مثل شبکه های کابلی ، تلوزیون آی پی و اینترنت پرسرعت رو هم همراه خودش داشته باشه