انتشار تصاویر جدیدی از سیستم عامل «ویندوز ۸»

در حالی که بسیاری از کاربران هنور بر سر دو راهی سیستم عامل ویندوز ۷ و ایکس‌پی مانده‌اند و هنوز رایانه خود را به ویندوز ۷ مجهز نکرده‌اند تصاویری از رابط کاربری جدید ویندوز ۸ به بیرون درز پیدا کرده است.

در این تصاویر اولین تغییری که جلب توجه می‌کند در صفحه ورود یا همان لاگین ویندوز است که کاملا با ویندوز ۷ متفاوت نشان داده است و دارای آبجکت‌های ساعت، تاریخ و روز است که کاملا با تصویر پشت صفحه تلفیق شده است و البته ما گزینه هایی کلاسیک مدیریت انرژی و قدرت شامل ShotDown، Restart وSleep  را هم مشاهده می‌کنیم.



رابط کاربری موسوم به روبان، اولین بار در آفیس ۲۰۰۷ معرفی شد و حالا در ویندوز هشت هم به چشم می‌خورد و آن‌طور که از تصاویر پیداست خود را در ویندوز اکسپلورر به خوبی نهادینه کرده است.



یکی از بهترین راه‌های استفاده از روبان، در زبانه‌های سازماندهی و ساختن قابلیت‌های بیشتر از طریق کلیک کردن بر روی زبانه مورد نظر در بالای منو است.

البته در این راه، روبان‌های پویا و داینامیک شامل ابزارهای تصویری و ذخیره‌سازی فایل بسیار بیشتر به کمک کاربر می‌آیند.

با منتشر شدن این تصاویر، به خوبی مشخص است که ویندوز ۸ تا چند صباح دیگر عرضه خواهد شد و شاید هم این تصاویر متعلق به سیستم عامل ویندوزی باشد که مایکروسافت فقط برای تبلت‌ها آن را در نظر گرفته است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد