۱۰ خرید گران‌قیمت گوگل

گوگل با خرید موتورولا امپراطوری خود را قدرت‌مند‌تر از قبل ساخت. این گران‌قیمت‌ترین خرید گوگل محسوب می‌شود. گوگل طی ۱۰ سال گذشته بیش از ۱۰۰ کمپانی را خریداری کرده است؛ اما گران‌قیمت‌ترین خریدهای گوگل در این بین کدامند؟ در ادامه ۱۰ خرید بزرگ گوگل را با هم مرور می‌کنیم:

۱- dMarc

در ژانویه ۲۰۰۶ گوگل شرکت تبلیغات تلویزیونی dMarc را با قیمت ۱۰۲ میلیون دلار خریداری کرد. گوگل dMarc را با AdSense ادغام کرد.

۲- On2

بعد از انجام مذاکرت بین دو کمپانی، گوگل شرکت ویدیویی On2 را در فوریه ۲۰۱۰ با قیمت ۱۳۳ میلیون دلار خریداری کرد. گوگل با استفاده از کدک‌های ویدیویی طراحی شده توسط On2 به بهینه‌سازی فرمت ویدیویی WebM پرداخت.

۳- Slide.com

گوگل کمپانی وب دویی Slide.com را در آگوست ۲۰۱۰ با قیمت ۱۸۲ میلیون دلار خریداری کرد. این کمپانی که توسط Max Levchin موسس PayPal تاسیس شده بود به عنوان بزرگ‌ترین توسعه دهنده ترد-پارتی اپلیکیشن‌های فیس‌بوک شناخته می‌شد.

۴- Admeld

گوگل در ژوئن ۲۰۱۱ و با قیمت ۴۰۰ میلیون دلار Admeld را خرید. تخصص این شرکت بهبود بازده تبلیغات آنلاین از طریق ساده کردن نمایش آن‌ها بود. گوگل Admeld را با خریدهای دیگر خود یعنی DoubleClick و Invite Media ادغام کرد.

۵- Postini

در جولای ۲۰۰۷ گوگل شرکت Postini را با قیمت ۶۲۵ میلیون دلار خریداری کرد. تخصص این شرکت در زمینه امنیت و بایگانی وب بود که سرویس‌های رایانش ابری و اسپم‌فیلترها را تامین می‌کرد. گوگل بلافاصله آن را با جی‌میل ادغام کرد.

۶- ITA

گوگل شرکت نرم‌افزاری ITA Software که در زمینه صنعت توریسم فعالیت می‌کرد در جولای ۲۰۱۰ با ۷۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. گوگل از نرم‌افزار ITA برای بهبود موتور جستجوی خود در زمینه پروازها و مسافرت‌ها استفاده کرد.

۷- AdMob

در نوامبر ۲۰۰۹ گوگل شرکت تبلیغات تلفن همراه AdMob را با قیمت ۷۵۰ میلیون دلار خریداری کرد. این کمپانی به گوگل در زمینه بهبود تبلیغات تلفن همراه کمک کرد.

۸- YouTube

پنج سال پیش و در اکتبر ۲۰۰۶ گوگل یوتیوب را با قیمت حیرت‌آور یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار خریداری کرد. اگرچه یوتیوب توسط گوگل ویدیو جذب نشد اما به فعالیت خود به عنوان یک سرویس تابع گوگل ادامه داد.

۹- DoubleClick

در آوریل ۲۰۰۷ گوگل DoubleClick را با قیمت ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار خریداری کرد که به عنوان یک شرکت وابسته، سرویس تبلیغات گوگل را تامین کرده و از AdSense پشتیبانی می‌کند.

۱۰- Motorola Mobility

بخش موبایل شرکت موتورولا تازه‌ترین و گران‌قیمت‌ترین خرید گوگل محسوب می‌شود. گوگل در ۱۵ آگوست با قیمت نجومی ۱۲٫۵ میلیارد دلار Motorola Mobility را در اختیار گرفت. این مبلغ یک سوم کل دارایی نقدی گوگل محسوب می‌شود!

مایکروسافت هم قصد خرید موتورولا را داشت!

 

شوک خبری دیروز در محیط وب و اقدام ناگهانی گوگل برای خرید Motorola Mobility، همه را شگفت‌زده کرد. رقم نجومی ۱۲.۵ میلیارد دلاری برای خرید بخش موبایل شرکت موتورولا، گام جدیدی برای توسعه و پیشبرد اهداف گوگل برای سیستم‌عامل اندروید خواهد بود. بدون شک به همان اندازه که طرفداران گوگل از این اتفاق خرسند هستند، شرکت‌هایی مانند HTC، سامسونگ و دیگر تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند، عکس‌العمل خوشایندی نسبت به این خبر نشان نمی‌دهند.

اما امروز، در خبری که چند دقیقه پیش وب‌سایت Gigaom آن‌را به‌طور اختصاصی منتشر کرد، ادعا شد که گوگل، تنها شرکت علاقه‌مند به خرید موتورولا با ۱۷۰۰۰ حق اختراع نبوده! به جز گوگل، مایکروسافت نیز عزم خود را برای خرید بخش موبایل شرکت موتورولا جزم کرده بود تا از این این طریق بتواند به Patentهای بی اندازه این شرکت دست پیدا کند.

اما از آن‌جایی که مایکروسافت هیچ برنامه‌ای برای ادامه تجارت سخت‌افزار موتورولا نداشت، در نهایت این شرکت، پیشنهاد گران‌قیمت گوگل را پذیرفت. مذاکرات جدی بین موتورولا و گوگل از حدود ۵ هفته پیش آغاز شده بود و لری پیج، مدیر عامل گوگل و Sanjay Jha به عنوان مدیر عامل موتورولا به همراه تعداد انگشت‌شماری از مدیران سطح بالای هر دو شرکت در این مذاکره‌ها حضور داشتند. برخی منابع ادعا می‌کنند که اندی رابین، از ابتدا نسبت به این موضوع مطلع نشده و به‌تازگی وارد گفتگوهای دو شرکت شده بود.

شاید اگر مایکروسافت می‌توانست Motorola Mobility را بخرد، حالا وضعیت هم برای این شرکت و هم برای نوکیا خیلی ایده‌آل می‌شد. باید صبر کنیم تا ببینیم غول دنیای اینترنت، در تولید سخت‌افزار چطور قصد تغییر بازار جهان را دارد. نظر شما چیست؟

دوازدهمین نمایشگاه تله‌کام برگزار می‌گردد

این نمایشگاه بزرگ‌ترین رویداد و گردهمائی در بخش مخابرات و ارتباطات کشورمان است.
دوازدهمین 
نمایشگاه تله‌کام برگزار می‌گردد


دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی( ایران تله کام ۲۰۱۱) با حضور شرکت‌ها و تولید کنندگان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
این نمایشگاه از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۰ مصادف با ۱۵ تا ۱۸ نوامبر ۲۰۱۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد بود.

این نمایشگاه که از آن می‌توان به بزرگ‌ترین رویداد و گردهمائی در بخش مخابرات و ارتباطات کشورمان نام برد تاکنون یازده دوره متوالی و به صورت بین‌المللی با حضور فعال ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی مطرح کشورمان مرتبط با زمینه‌های موضوعی نمایشگاه و همچنین شرکت‌های مطرح خارجی فعال در زمینه این صنعت، توسط شرکت پالار سامانه با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده است.

 اطلاع‌رسانی این نمایشگاه آغاز گردیده است و انجام مراحل ثبت نام از متقاضیان مشارکت در تله‌کام ۲۰۱۱ نیز بزودی صورت خواهد گرفت.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر می‌توانند از طریق تلفن، فاکس و یا نمابر با ستاد برگزاری نمایشگاه با شماره‌های ۳۹-۸۸۷۹۸۷۳۸ تماس حاصل نمایند.

سامانه‌ ملی قبوض الکترونیکی راه اندازی شد



سامانه ملی قبوض الکترونیکی شب گذشته با حضور معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری در قم رونمایی شد.
  در این مراسم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد؛ قبوض یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس استان قم به صورت نمادین پرداخت و از سامانه رونمایی شد.
این سامانه با هدف کاهش چشمگیر هزینه‌های چاپ قبوض، توزیع و پرداخت‌های قبوض در سطح کلان، افزایش درصد پرداخت غیرحضوری شهروندان و توسعه فرهنگ استفاده از فن‌آوری اطلاعات در زندگی روزمره، افزایش میزان رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع، کاهش مراجعات حضوری به بانک‌ها و کمک به تعدیل ترافیک درون شهری و در نهایت کاهش آسیب‌های اجتماعی و امنیتی ناشی از مراجعه افراد سودجو به در منازل مردم راه‌اندازی شد.
سامانه ملی قبض ایران شامل بخش‌های اطلاع‌رسانی، تعاملی و تراکنشی است و فاز اول آن که همان پیاده‌سازی بخش‌های اطلاع‌رسانی و تعاملی است، عملیاتی شده است.
به گزارش ایسنا، فاز دوم طرح یعنی ورود اطلاعات شهروندان و تکمیل ثبت نام در حال اجراست و پیاده‌سازی بخش‌های تراکنشی در فاز سوم نیز در حال بررسی و اخذ مجوزهای لازم است.
امکان پرداخت تجمیع قبوض توسط سامانه، امکان مدیریت هزینه‌های انرژی توسط شهروندان، امکان استخراج انواع گزارش های مدیریتی از میزان مصرف انرژی شهروندان و دستگاه‌های اجرایی، وجود آرشیو الکترونیکی سوابق قبوض، امکان رصد وضعیت وصولی قبوض و وجود کارتابل الکترونیکی پرداخت قبوض از ویژگی‌های این سامانه است.
معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم به عنوان کارفرما، دفتر فن‌آوری اطلاعات استانداری قم، به عنوان مدیر پروژه و شرکت چهارسوق مجازی سپهر نیز به عنوان مشاور و مجری طرح و همچنین شرکت‌های آبفا، مخابرات، توزیع برق و گاز استان قم و بانک ملی استان نیز در اجرای پروژه همکاری داشته‌اند.
معاون توسعه مدیر یت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، وزارت کشور، وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، سازمان فن‌آوری اطلاعات کشور و بانک ملی ایران نیز از حامیان این طرح به شمار می‌روند. هم‌چنین شرکت پویش برق نیز به عنوان امور پشتیبانی و مرکز تماس استانی در طرح سامانه ملی قبوض الکترونیکی همکاری دارد.
طراحی و اجرای نرم‌افزاری سامانه تحت وب، طراحی و اجرای نرم‌افزار مبدل و واکشی اطلاعات وصولی بانک‌ها از امور مشترکین شرکت‌ها، استقرار سرورهای سامانه در دیتاسنتر امن، تست امنیتی سایت توسط یک سازمان دولتی و چند بخش خصوصی، به روزرسانی منظم اطلاعات قبوض و اطلاعات وصولی قبوض به صورت روزانه، درج لینک مستقیم سامانه در سایت کارمند ایران، اطلاع‌رسانی به دستگاه‌های دولتی برای ثبت‌نام، راه‌اندازی سرویس پیامک و تصویب دوره‌ی آموزشی چهار ساعته برای کارکنان دولت از اقدامات انجام شده در طرح است.

جریمه سنگین گوگل در صورت انصراف از خرید موتورولا

شرکت گوگل در صورت پشت پا زدن به معامله 12.5 میلیارد دلاری خرید موتورولا، موظف است مبلغ 2.5 میلیارد دلار جریمه به این شرکت پرداخت نماید.
جریمه 
سنگین گوگل در صورت انصراف از خرید موتورولا


صبح دوشنبه ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) گوگل از تصمیم خود برای خرید واحد موبایل شرکت موتورولا موسوم به Motorola Mobility با پرداخت ۱۲.۵ میلیارد دلار خبر داد.

این خبر از زمان انتشار تاکنون با واکنش‌ها و تفسیرهای متعددی از سوی کارشناسان و اصحاب رسانه‌ها روبرو شده است.

با این حال بخش مالی این قرارداد که از آن به عنوان گران‌ترین خرید گوگل در تاریخ این شرکت یاد می‌شود، به نوبه خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

یک منبع آگاه گفته است در صورتی که گوگل از انجام معامله خرید Motorola Mobility خودداری نماید، باید مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار به موتورولا پرداخت نماید.

این جریمه برابر با ۲۰ درصد کل ارزش قرارداد است.

این منبع همچنین خاطرنشان کرده اگر موتورولا نیز از انجام این معامله منصرف شود، موظف است سه درصد ارزش کل قرارداد یعنی ۳۷۵ میلیون دلار را به گوگل غرامت بدهد.