شبکه اپراتور سوم تهران و کرج تا چند هفته دیگر




وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی شبکه اپراتور سوم تلفن همراه تهران و کرج طی چند هفته دیگر خبر داد و گفت: این شبکه هر چند به کندی ولی در حال تکمیل شدن است.


 رضا تقی‌پور در حاشیه همایش «چشم‌انداز فناوری فضایی کشور» در جمع خبرنگاران افزود: مجریان شبکه قول داده‌اند که طی چند هفته دیگر شبکه تهران-کرج راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه شبکه اپراتور سوم مدتی است به صورت آزمایشی فعالیت می‌کند، اظهارداشت: اما برای ارائه سرویس عمومی، شبکه باید دارای سطح کیفی مورد قبول وزارت ارتباطات باشد.

تقی‌پور در مورد تاخیر در راه‌اندازی اپراتور سوم تلفن همراه گفت: این اپراتور تاکنون چهار ماه تاخیر داشته که در این مورد برابر شرایط و مقررات قید شده در پروانه با آنها برخورد خواهد شد.

وی درباره تعداد آنتن‌های تلفن همراه (BTS ها)نصب شده توسط مجریان شبکه اپراتور سوم گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ آنتن نصب و بسیاری از آنها راه‌اندازی شده که تک تک این آنتن‌ها باید گواهی لازم را دریافت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در باره محدودیت‌های بین‌المللی ایجاد شده و تاخیر در واگذاری سیم‌کارت‌های اپراتور سوم در کشور گفت: تا حدودی این محدودیت‌ها روی فعالیت اپراتور سوم تاثیر داشته است.

تقی پور در مورد فناوری فضایی در ایران گفت: دانشمندان فضایی ایران، از دانش بالای علمی و فنی برخوردارند و آمار مقالات منتشر شده توسط دانشمندان و دانشجویان ایرانی در دنیا رو به افزایش بوده است.
وی افزود: ایجاد رشته هوافضا در دانشگاه‌های کشور و نیز پژوهشگاه فناوری فضایی حاکی از افق گسترده پیش روی این صنعت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره پرتاب ماهواره نوید طراحی شده توسط دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: در ادامه فعالیت‌های قبلی ماهواره نوید یک تجربه جدید از نظر وزن، مدار، سیستم کنترل و یک ماهواره تصویربرداری است.

تقی پور گفت: هر کدام از این پروژه‌ها دربخشی از علم و فناوری جایگاه جدیدتری را برای ما تعریف می‌کند و امید است با تجمیع این تجارب در ماهواره‌های بعدی بتوانیم محصولات دقیق‌تر و در مدارات بلندتر و با کاربردهای وسیع‌تر را دنبال کنیم.

تقی پور در باره ماهواره ظفر نیز اظهار داشت: ماهواره ظفر از نظر سیستم کنترلی، دقت تصویربرداری، طیف نوری برای تصویربرداری از دیگر ماهواره‌های داخلی دقیق‌تر و کامل‌تر است و می‌توان گفت که این ماهواره دارای کلاس پیشرفته‌تری نسبت به دیگر ماهواره‌های ساخته شده در کشور است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد