افزایش یک شبه آمار بازدید ویکی‌پدیا

با اینکه ویکی پدیا تمام صفحات انگلیسی خود را در اعتراض به لایحه SOPA بسته بود اما بر اساس آمار Zscaler ترافیک این دانشنامه وب بیشتر از همیشه بود.
Zscaler در بلاگ خود نوشت: اگر می‌خواهید تعداد بازدید از سایت خود را بالا ببرید برای اعتراش بخشی از سایت خود را خراب یا در آن تغییری ایجاد کنید. ما این را از آمار بازدید سایت ویکی پدیا در روز اعتراض به قانون SOPA یعنی 18 ژانویه فهمیدیم .
نمودارهای وبلاگ Zscaler نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان ویکی پدیا در طول مدت بستن بخش‌های انگلیسی‌اش بیش از روزهای قبل و بعد از آن بوده است. البته Zscaler خاطر نشان کرده است که بازدیدکنندگان به سرعت از سایت خارج شده و عموما تنها از صفحه اول و صفحه ابتکاری ضد SOPA بازدید کرده اند.
این آمار 365درصد افزایش بازدید از صفحه مخصوص اعتراض به SOPA سایت ویکی پدیا و 77درصد افزایش بازدید از کلیه صفحات مربوط به SOPA را نشان می‌دهد.
این نشان می‌دهد که مردم به سایت ویکی پدیا هجوم آورده‌اند اما تنها برای دیدن صفحات اعتراضی و برخی جزئیات مربوط به این لایحه!
ویکی پدیا هم این آمار را تایید کرد و گفت صفحات مربوط به SOPA و PIPA در طول دوره بستن سایت بیش از 162 میلیون بار بازدید شده‌اند و این میزان بازدیدکننده بیانگر این است که بیش از 8 میلیون بازدیدکننده از ویکی پدیا برای پیدا کردن شماره تماس‌های نمایندگان منتخبشان استفاده کرده اند.
البته با وجود اینکه ویکی پدیا در سایت خود نوشته بود بازدیدکنندگان نمی‌توانند به دانشنامه دسترسی داشته باشند و به جای آن پیامی مربوط به SOPA و PIPA می‌بینند؛ راه حل نسبتا ساده ای برای ورود به ویکی پدیا و دسترسی به موضوع دلخواه با استفاده از نسخه cach شده ویکی پدیا وجود داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد