شرکت امنیتی ترندمیکرو خبر از شناسایی بوت نت زئوس ( تروجان ) جدیدی داد که بر ضد آنتی ویروس عمل می کند .
به گفته ترندمیکرو ، این ویروس که در حال حاضر با نام TSPY_ZBOT.IMQU شناسایی می شود از روشهای رمزنگاری و رمزگشایی استفاده می کند تا شناسایی آن توسط محصولات ضد ویروس سخت تر شود .
یکی از کارشناسان خبره شرکت امنیتی ترندمیکرو معتقد است ، این ویروس توسط یک باند حرفه ای به وجود آمده که البته باید گفت نسخه اصلاح شده ای از دیگر ویروسهای زئوس می باشد که پیش از این در اینترنت خرید و فروش می شده است .
همچنین هدف عمده این تروجان زئوس موسسات مالی در آمریکا ، اسپانیا ، برزیل ، آلمان ، بلژیک ، فرانسه ، ایتالیا و ایرلند می باشد .
البته یکی از اهداف تشخیص داده شده بانک HSBC در هنگ کنگ بوده است و این نگرانی را بیشتر می کند که احتمالا این ویروس شرکتها و سازمانهای آسیایی را هدف حمله قرار دهد .
تروجانها و ویروسهای زئوس ( بوت نت ) عمومآ جهت گسترش وسیع آلودگی ها ، ارسال اسپمها ، هرزنامه ها و ایمیلهای آلوده و سرقت اطلاعات محرمانه و مالی و بانکی کاربران مورد استفاده هکرها و خلافکاران و جنایتکاران آنلاین و اینترنتی قرار می گیرند .
در این میان شرکت ترندمیکرو ( پیشرو ترین کمپانی امنیتی دنیا ) جزء اولین شرکتهایی می باشد که قدرت بالایی در شناسایی و مقابله با ویروسهای زئوس دارد و تاکنون نیز چندین شبکه زئوس با همکاری این شرکت شناسایی و منهدم شده است .
چندی پیش چند گواهی دیجیتالی متعلق به شرکت گوگل که توسط یک کمپانی هلندی صادر شده بود به سرقت رفت که البته گفته می شود گواهی نامه های دیجیتالی که برای بانکداری آنلاین و سازمانهای مختلف آمریکایی و اسرائیلی نیز مورد استفاده قرار می گیرد توسط هکرها به سرقت رفته است .
این اتفاق که در 28 آگوست 2011 روی داد ، اولین بار توسط کارشناسان خبره امنیتی شرکت ترندمیکرو کشف شد .
هر چند گفته می شود شاید در حدود 500 گواهی دیجیتالی توسط هکرها به سرقت رفته باشد و عواقب بسیار خطرناکی برای کاربران داشته باشد .
در این بین تحقیقات کمپانی ترندمیکرو نشان می شود ، ارتباطات کاربران ایرانی مخصوصآ از طریق جی میل Gmail به شدت در خطر بوده و شنود می شود .
وقتی شخصی گواهی دیجیتالی را در اختیار داشته باشد ، این امکان را دارد تا مکاتبات کاربرانی که از آن گواهی دیجیتالی استفاده می کنند را شنود کند .
همچنین اگر کاربری به وب سایتی که از این گواهی دیجیتالی استفاده می کند وارد شود به آسانی می تواند به یک وب سایت جعلی که توسط هکرها درست شده است هدایت شود و کاربر آلوده شده و یا اطلاعات کاربر به سرقت رود .
به گفته ANP ، هر چند مدارک لازم در دست نیست ولی احتمال دست داشتن دولت ایران در این حمله هکری و سرقت گواهی های دیجیتالی بسیار زیاد می باشد .
رکت سامسونگ در کنار اندروید فونهای رنگارنگ خود بار دیگر محصولات جدیدی را به کلاس اسمارتفونهای اختصاصی این شرکت با سیستمعامل bada افزوده است این مدلهای جدید علاوه بر امکانات مولتیمدیائی پیشرفته از نسخه دوم سیستمعامل bada استفاده میکنند که برای اولین بار بصورت رسمی ارائه شده است. از میان این سه مدل با نامهای Wave Y S5380، Wave M S7250 و Wave 3 پیشرفتهترین مدل بدون شک S8600 Wave 3 است که همانطور که از نام آن میتوان حدس زد آپدیتی بر دو مدل قبلی این کلاس محسوب می شود. در مقاله پیش رو نگاه کوتاهی خواهیم داشت به مشخصات و قابلیتهای Wave 3 و امکانات نرمافزاری سیستمعامل bada 2.0. ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.
مدل و نام | Samsung S8600 Wave 3 |
ابعاد | 9.9×64.2×125.9 میلی متر |
وزن | 122 گرم |
صفحه نمایش | 4.0 اینچ |
800×480 پیکسل از نوع SuperAMOLED | |
قابلیت نمایش 16 هزار میلیون | |
دفترچه تلفن | نامحدود بسته به حافظه داخلی |
کارت حافظه+حافظه داخلی | Micro SD+3GB |
ارتباطات | GSM چهار بانده+GPS+Wi-Fi+3G+Bluetooth |
سیستم عامل | Bada OS v2.0 |
پردازنده | 1.4 گیگاهرتز |
وضوح دوربین | 5.0 مگاپیکسل با قابلیت اتوفوکوس |
حداکثر وضوح فیلمبرداری | 720p با 30 فریم در ثانیه |
ظرفیت باتری | 1500mAh |
امروز -پنجم سپتامبر- مصادف است با شصت و پنجمین سالگرد تولد «فردی مرکوری» -خواننده مشهور گروه موسیقی کویین- که کمتر کسی است که یکی از ترانههای یا دستکم، «تم»های ترانههای او را نشنیده باشد.
فردی مرکوری (فرخ بولسارا) در سال ۱۹۴۶ از خانوادهای پارسی، اهل گجرات هند، در زنگبار که اکنون بخشی از تانزانیا است به دنیا آمد، خانوادهای که زردشتی بودند. وی یکی از مشهورترین خوانندههای راک دنیا محسوب میشود. در ۴۵ سالگی، فردی مرکوری به دنبال ابتلا به ایدز و عارضه پرنکوپنومونی ناشی از آن درگذشت.
اما گوگل امروز به طرز زیبایی شصت و پنجمین سالگرد تولد وی را جشن گرفته است. با رفتن به صفحه خانگی گوگل با این Doodle مواجه میشوید، اگر بر روی دکمه پخش آن، یک بار کلیک کنید، انیمیشن زیبایی برای شما پخش میشود که توسط «جنیفر هام» طراحی شده است.
طراحی این انیمیشن، سه ماه، وقت «هام» را که یکی از دوستداران موسیقی مرکوری است، گرفت، او سعی کرده است اجزای این انیمیشن، بیانگر شخصیت و روح کارهای مرکوری باشد. رنگهای به کار رفته در این انیمیشن هم بیسبب انتخاب نشدهاند و بیانگر دنیای رنگی مرکوری بودهاند.
این ویدئو فقط ۹۸ ثانیه طول میکشد، موسیقی استفاده شده در آن ترانه مشهور Don’t Stop Me Now فردی مرکوری است، در این انیمیشن، مرکوری را در صحنه کنسرت و همچنین به طرز جالبی در قامت یک شخصیت گیمهای کلاسیک قدیمی در حالی که سوار بر ببری شده است و یا با سفینهای به آسمان رفته و به موجودات فرازمینی شلیک میکند، میبینیم.
البته این را هم اضافه کنم که کاربران آمریکایی گوگل، به خاطر همزمانی روز تولد فردی مرکوری با روز کارگر، لوگوی مناسبتی فردی مرکوری را در صفحه خانگی گوگل نمیبینند.
خوب! با دیدن یک Doodle یا لوگوی مناسبتی زیبای دیگر از گوگل، به این فکر افتادم که در این پست قدری در مورد Doodleها بنویسم.
این چند وقت، ما شاهد لوگوهای مناسبتی زیا و پرمغزی از سوی گوگل بودیم، لوگوی گوگل برای تولد پیر دو فرما و همچنین خورخه لوئیس بورخس مطالب و معانی پرمغز و پنهانی در خود داشتند که من را واداشتند در یک پزشک، به صورت مشروح در مورد آنها بنویسم.
اما این Doodleها از چه زمانی سر و کلهشان پیدا شد. این سؤالی است که نویسنده مهمان یک پزشک -مهدی رمضانی- سعی دارد به آن پاسخ بدهد:
نخستین لوگوی مناسبتی:
در سال ۱۹۹۸، لری پیج و سرگئی برین در یک دو راهی گیر کرده بودند .از یک
طرف میخواستند به «فستیوال
مرد آتشین»، در نوادا بروند، ولی از طرف دیگر میترسیدند وقتی که
آنها در شرکت نیستند، سایت از کار بیفتد و اگر سایت دچار مشکل بشود، کسی
در آنجا نباشد که به تلفنها جواب بدهد، به همین خاطر به فکر افتادند که
در یک لوگوی مناسبتی دلیل غیبت خود را توضیح بدهند:
لوگوی گوگل برای فستیوال مرد آتشین
از سالهای بعد گوگل در مناسبتهای مختلف مانند جشن شکرگزاری و هالویین، لوگوی خود را تغییر میداد. سرگئی برین، از Doodleها به عنوان ابزاری و روشی برای جذب مخاطب بیشتر به سوی گوگل یاد میکند و جالب است بدانید که گوگل، اجازهنامه یا patent، تغییر لوگو را به سبک و سیاق خودش در اختیار دارد و بنابراین شرکتهای دیگر نمیتوانند از شیوه گوگل استفاده کنند و در صورت استفاده، گوگل حق شکایت از آنها را خواهد داشت!
لوگو اولیه گوگل
Doodleها حالا بخشی از فرهنگ گوگل و اینترنت به حساب میآیند. بسیاری از کاربران اینترنت هر روز با امید دیدن یک لوگوی خلاقانه دیگر از گوگل، برای یادآوری مناسبتهایی که فراموش کردهاند به سراغ گوگل میروند.
بعضی از Doodleها مانند Doodle گیتار آنقدر خلاقانه و جالب بودند گوگل برای آنها وب سایت زد.
برای مدت زیادی Doodleها توسط کارمند فعلی گوگل، «دنیس هوانگ» ساخته میشد، ولی بعداً این کار به دست یک گروه سپرده شد.
سازندگان لوگوها:
«جنیفر هام»، یکی از اعضای تیم طراحی است که وظیفه هدایت و ساخت
لوگوها را دارد. اعضای این گروه، کمتر از ۱۰ نفر هستند و هر کدام مهارتی
دارند، مثلا یکی در طراحی کتابهای کمیک مهارت دارد و دیگری انیماتور است.
جنیفر به تازگی از مدرسه طراحی رُد آیلند (Rhode Island School of Design
) فارغالتحصیل شده.
ایدههای اصلی، توسط خود گروه٬ کارمندان یا کاربران گوگل و یا حتی اخبار گرفته میشود.
جنیفر هام درباره نحوه انتخاب ایده اصلی میگوید « ما سعی داریم ایدههایی را انتخاب کنیم که برای کاربران ما جالب و جذاب باشد٬ چیزهایی که آنها در کودکی با آن مواجه میشدند یا چیزی که در مدرسه یاد گرفته بودند و یا مناسبتهای مهم و یا چیزی که بخش مهمی از فرهنگ آنها است.»
البته ساخت این لوگوها زیاد آسان نیست، گرچه برای لوگوی روز شکرگزاری یک سال تمام وقت وجود دارد، ولی برای ساخت مناسبتی که به تازگی اتفاق افتاده و اگر فردا کار شود، دیگر تازه نیست، فقط چند ساعت وقت دارند؛ مثلاً وقتی ناسا در سال ۲۰۰۹ اعلام کرد در ماه آب پیدا شده، جنیفر هام فقط ۴ ساعت فرصت داشت تا یک لوگوی جالب و جذاب بسازد.
این گروه تا به حال ۲۷۱ لوگو یا Doodle ساخته است.
تیم برنامه نویسی
شاید ایده لوگوی گیتار گوگل خیلی هم جدید نباشد و اشخاص مختلفی
تا به حال برای ساخت چنین چیزی سعی کرده باشند، ولی باید دانست که اکثر
آنها با شکست مواجه میشدند، چون ساخت چنین چیزی خیلی هم راحت نیست و
نیازمند برنامهنویسی پیچیدهای است. ولی طراحان لوگوهای گوگل از این نظر
بسیار آسودهخیال هستند، چون آنها به یکی از بزرگترین تیمهای
برنامهنویسی دسترسی دارند.
البته ساخت لوگوها برای این برنامهنویسها یک کار تمام وقت نیست، بلکه فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد وقت آنها را میگیرد.
البته برای ساخت بعضی از لوگوها مانند لوگوی روز عدد پی٬ تیم به دنبال یک ریاضیدان بود تا همه خطوط و اعداد دقیق و درست باشند!
اتاقهای کار بینالمللی
گوگل در حال حاضر، ۵۰ دامنه مختلف در ۵۰ کشور مختلف دارد و برای
هر کدام از آنها لوگوهای مخصوص خودشان را میسازد. ولی برای تیمی که در
آمریکا در حال کار است، یادآوری ۱۱۸امین سالگرد تولد Miroslav krleza که
در کرواسی جشن گرفته میشود، سخت میباشد.
خوشبختانه٬ گوگل برای هر کشور یک دفتر مخصوص دارد که برای مناسبتهای مختلف ایدههای جالب برای گوگلها را جمع میکند و به دفتر اصلی میفرستد. کاش دفتر ایراناش فعالتر از این حرفها بود!
نفوذ لوگوها
بر اساس آماری که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، گوگل، شش درصد از کل
ترافیک اینترنت را در اختیار داشت که رقم بسیار بالایی است، در نتیجه هر
تغییری در گوگل، بازخوردهای بسیاری در سطح اینترنت خواهد داشت.
جنیفر هام در این مورد میگوید: «ما همیشه باید مواظب باشیم که به کسی توهین نکنیم.» همچنین کیفیت لوگوها نیز بسیار مهم است، جنیفر هام در این مورد نیز میگوید: «ما همیشه سعی داریم که Doodleها قابل فهم و مفید باشند»
لوگوی پنجاهمین سال کشف دی ان ای
ساخت لوگوهایی که باعث ناراحتی کسی نشود، بسیار دشوار است، ولی اگر صفحه
شما هر روزه توسط کاربران مختلفی از نقاط مختلف دنیا بازدید شود سختی این
کار چند برابر میشود.
در سال ۲۰۰۳ اشتباه یک طراح در طراحی مدل یک DNA بازخوردهای بسیاری داشت، به طوری که هنوز که هنوز هست، جنیفر هام در مورد آن صحبت میکند.
چرا Doodle؟
گوگل بیشتر از اینکه بخاطر طراحیهای خلاقانه اش معروف باشد به
استفاده از الگوریتمهای مفید و کارآمد معروف است، پس چرا باید تیمی را
استخدام کند که یک صفحه را هر چند وقت دچار تغییری دهند که هم وقت مهندسان
برنامه را بگیرد و هم باعث ایجاد بازخوردهای گاه منفی در مورد شرکت گوگل
شود؟
جنیفر هام در این مورد میگوید: «شرکت گوگل ابزارها و چیزهای بسیاری را در عرصه فناوری معرفی و منتشر میکند، ولی گاهی اوقات کاربران از یاد میبرند که ما انسانهای معمولی هستیم. من فکر میکنم دلیل اصلی وجود Doodleها این است که با ایجاد تغییرات در طول زمان به کاربران یادآوری کنیم که ما هنوز هم زندهایم.»
محققین New York Times با طراحی یک آینه متفاوت، مسیر جدیدی برای دستیابی به اخبار روز فراهم کرده اند. آینه شما یک مرکز هوشمند اطلاع رسانی خواهد بود.
این محصول یک نمایشگر و در عین حال یک آینه برای قرار گرفتن در حمام و یا سرویس های بهداشتی است. زمانیکه فرد برای مسواک زدن، یا هر کار دیگر در مقابل این آینه می ایستد با کمک تکنولوژی حسی حرکتی کینکت شرکت مایکروسافت، حرکات را تشخیص می دهد. همچنین با استفاده از تکنولوژی تشخیص صدا نیز می تواند فرامین صوتی کاربر را اجرا کند.
همزمان با کار خود مقابل آینه می توانید سر خط خبرهای روز را بخوانید، جدیدترین ویدیو روز را ببینید، برنامه کاری روزهای هفته خود را در تقویم آینه مشاهده کنید، ایمیل بزنید و خرید آنلاین داشته باشید.
انجام تمامی این فعالیت ها با استفاده از تکنولوژی حرکتی و صوتی یعنی همان چیزی که در کینکت خلاصه می شود امکانپذیر است که به دنبال حرکت افراد و مکالمات صوتی آنها با آینه صورت می پذیرد.
اطلاعات بیشتری از سخت افزار این آینه و چگونگی دقیق عملکرد آن منتشر نشده است اما با داشتن آن دیگر نیاز نیست مسواک به دست پشت میز کار خود برگردید و اخبار را در کامپیوتر خود دنبال کنید و یا بر روی کاناپه جلوی تلویزیون بنشینید و بین کانالهای مختلف خبر سرک بکشید. می توانید با خیال راحت مقابل آینه مسواک را با طعم خبر های روز بزنید.
فعلا طرح اولیه این آینه ارائه شده و هنوز از قیمت و زمان ورود آن به بازار خبری در دسترس نیست. اما به نظر می رسد که به محض ورودش بتواند یک قلم جنس فانتزی برای سرویس اتاق هتل ها باشد و در آینده نزدیک احتمالا در اغلب خانه ها به جای آینه معمولی باید منتظر این آینه های هوشمند باشیم.